"Creatief denken en handelen is het vermogen om nieuwe of ongebruikelijke maar toepasbare ideeën voor bestaande vraagstukken te vinden." ("Creatief denken en handelen", SLO)


Mijn Visie op Kunsteducatie

Als kunstenaar en docent geloof ik dat kunst mensen helpt anders te kijken, denken en voelen. Kunst verruimt de blik, nodigt uit tot verwondering en het ontdekken van nieuwe perspectieven. In mijn praktijk staan creativiteit en probleemoplossend denken centraal. Door verbeelding en experiment, ontwikkel je het vermogen tot creatief denken en flexibel handelen (21e eeuwse vaardigheden). Kunsteducatie biedt een rijke leeromgeving die kernvakken als taal en wiskunde heel betekenisvol en tastbaar kan maken.

Kunsteducatie is er voor iedereen — overstijgt leeftijd, achtergrond en taal. Ze verbindt mensen en maakt ruimte voor ontmoeting en verschil. Toegankelijkheid is daarbij essentieel: kunst moet voor iedereen beschikbaar en betekenisvol zijn. Ik zet me graag in voor 'inclusieve leeromgevingen' waarin iedereen zich welkom voelt en de ruimte krijgt om te leren en te maken.


Mijn makerschap — met fotografie, video, tekst en technologie — voedt mijn onderwijs. Mijn werkwijze is onderzoekend en experimenteel: niet het eindproduct, maar het leerproces staat centraal. Ik ontwerp geen standaardlessen, maar werk op maat, afgestemd op de deelnemers en hun context. Zo ontstaat een leeromgeving die nieuwsgierigheid wekt, en ruimte biedt voor groei, verbeelding en spel.